tiistaina, lokakuuta 25, 2005

ystävistä

Tänään palatessani tienaamasta kotiin, istuin bussimatkan nuoren naisen vieressä, joka varsin avoimesti ja kuuluvalla äänellä kertoili puhelimeen kuulumisiaan.
Parisuhde oli loppu ja uusi asunto lähes kalustettuna. Yksinäisyys vaivasi tyhjässä kodissa ja nukkumatti tuli kylään ainoastaan lääkkeiden avulla. Niin tuttu tarina varmasti monelle.


Mutta asia joka toi omia muistoja, parisuhteen pakettiin pakkaamis-ajalta, mieleen oli kumppanin puolelta tulleiden tuttujen ja ystävien katoaminen. Tästä yhtäkkisestä kaverikadosta johtuen tyttö mietti keinoja löytääkseen uusia. Kahviloissa istumista, uutta harrastusta, opiskelijatapaamisia ja jopa muuttamista takaisin kotikonnuille.


Minulle kävi toisin. En menettänyt ketään minulle läheisiksi kasvaneista, Entisen puolelta tulleista uusista ihmisistä. Päin vastoin. Näin pidemmän tuntemisen jälkeen monesta heistä on tullut minulle vain entistä rakkaampia. Eikä homma mennyt niinkään, että Entinen hylättiin ja minut otettiin kaveriksi. Yhtälailla nämä ihmiset pitävät myös hänen kanssaan yhteyttä.


Nyt olisi vaikea kuvitella elämääni ilman että, nuo silloiset uudet tuttavat, olisivat osa elämääni. Olen onnellinen siitä, että vaikka suhde karahtikin karille. Jäi siitä minulle monien hienojen muistojen lisäksi, monta ihanaa ystävää.

1 Comments:

At 11:29 ap., Blogger justsopivasti said...

Lucky you!

 

Lähetä kommentti

<< Home