keskiviikkona, maaliskuuta 02, 2005

vieroitusoireita

Olen karkkilakossa tai oikeastaan karkin ostolakossa. Syön sitä nykyään joka päivä ja vatsani (ei siis se wanna-be-sikspäk, vaan sisäpuoli) on ilmoittanut vastustavansa tätä pahettani. Nyt sitä ei sitten tässä kuussa osteta. Ja se tekee tiukkaa.

Eilinen meni vielä ensihuumassa, mutta tämä päivä olikin jo melkoista tahtojen taistelua. Ainakin kolmesti olin jo lähdössä ostamaan, tavaksi tulleet, iltapäivän irtokarkit. Mutta ehei, niitähän ei enää osteta. Ruokakaupassakin kiersin karkkihyllyt kaukaa ja asioin pikakassalla, jossa ei moisia houkuttimia ole tarjolla.

Jos kilojen karistaminen olisi tässä motivaattorina, niin tällä hetkellä kipuaisin ahteri edellä puuhun kovaa vauhtia. Niin kuin muutkin paheistaan eroon pyrkivät, korvaan paheen jollain muulla puuhalla…syömisellä. Olen tänään syönyt kaksi omenaa, pähkinöitä, fetajuustoa (suoraan purkista), puolikiloa napostelu porkkanoita, jukurttia muroilla, pelkkiä muroja, sekä jauhanut paketillisen purkkaa. Nämä siis lisukkeina, kahden lämpimän ruuan lisäksi. Eli jos muut karkkilakkoilevat laihtuvat lopettaessaan sokerin ja väriaineiden mässytyksen, niin minä puolestani, taidan kuukauden päästä olla tuplakokoinen.

Tupakoimattomana, en ole oikein koskaan voinut ymmärtää, että kuinka se voi olla niin vaikeaa luopua niistä myrkkykääryleistä. Nämä vieroitusoireet eivät varmasti ole läheskään samaa kaliiberia, mutta nyt voin sanoa ymmärtäväni, kuinka vaikeaa on luopua jostain niin hyvästä ja nautintoa antavasta, mutta kuitenkin pahaa aiheuttavasta.

1 Comments:

At 8:42 ap., Blogger Lotus said...

Do I know what you're talking about or what! Minulle käy aina samoin - saatan onnistua pysymään karkitta kuukaudenkin päivät, mutta eipä se vaa'an viisaria ainakaan alaspäin heilauta, kun karkki on korvattu jäätelöllä ja kekseillä. Puolustusajatuksena "No kun mä en nyt syö karkkiakaan niin ei siitä mitään haittaa ole jos pariin keksiin sorrun..." Tai viiteen, tai kymmeneen, tai paketilliseen keksejä ja puoleen litraan jäätelöä. D'oh!

Mitä tästä opimme? Emme mitään. Omalla kohdallani olen kuitenkin tajunnut, että jos en pysty täydelliseen herkkulakkoon, sallin itselleni ainakin satunnaiset salmiakit ja jugurttiananakset ja pysyn kaukana donitseista ja jäätelöstä.

 

Lähetä kommentti

<< Home