maanantaina, marraskuuta 08, 2004

Se eka kerta...taas

Sain tänään (tai oikeammin jo eilen) elämäni ensimmäisen sakon ja vielä tarkemmin ylinopeussakon. Olin juuri poistunut moottoritieltä Hämeenlinnan kohdalla. Heittänyt yhdet uparit, koska kartturini neuvoi minut väärään suuntaan. Ja sitten oikealle rampille päästyäni, sinisiin pukeutunut hahmo ohjasti minut tien sivuun heiluttamalla sinisenä vilkkuvaa sauvaa.
"Tuli sitten ajettua rajoituksiin nähden vähän liian kovaa", johon minä fiksuna vastaamaan "Ai jaa". "Ajokortti ja rekisteriote". "Öhöm, ajokortti taitaa olla kotona ja mistäs se rekisteriote yleensä löytyy?". Olimme matkassa laina-autolla ja kuten mainittua sakkotilanteitakkaan ei eteeni ole aikaisemmin tullut, joten pikkuisen olivat nuo kuviot hukassa.
No, rekisteriote löytyi, minä myönsin syyllistyneeni liikennerikkomukseen ja sain käteeni elämäni ensimmäisen sakon. Olivat napanneet ylinopeuteni jollain hienolla lasertutkalla, jostain puskasta varmaan, koska minun silmiini ei yhtään tutka-autoa osunut.
No, niinhän sitä sanotaan että aina pitää kokeilla jotain uutta ja kokemukset rikastuttavat elämää. Tämä kokemus kyllä köyhdytti minua 70€ verran. Ai niin, niille joita kiinnostaa niin nopeutta oli 93km/h kasikympin alueella.